FAQ

Corona beleid

Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Kijk op   https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19  voor de actuele regels.

Op dit moment heeft u geen QR code nodig om binnen te komen en hoeft u geen mondkapje te dragen.

Wij streven ernaar – binnen de mogelijkheden – onze concerten door te laten gaan. Dit kan betekenen dat we voor minder bezoekers mogen optreden en dus het concert op 2 tijdstippen zullen uitvoeren. Of op een andere, grotere locatie. Mocht het echt niet lukken om het concert door te laten gaan, heeft u als bezoeker altijd de keuze: u kunt uw kaarten doneren aan ons orkest (uw donatie komt direct ten goede aan onze musici), uw kaartje(s) gebruiken voor een ander concert of uw geld terug krijgen. Wij behouden ons het recht voor dit beleid aan te passen op het moment dat de overheid de maatregelen aanpast.

Stuur zo snel mogelijk een mail naar res@sinfoniarotterdam.nl, u mag op een andere datum een concert uit een van onze series bezoeken. Mails hierover die op de dag van het concert zelf gestuurd worden, kunnen wij niet meer in behandeling nemen. Zie ook onze vragen met betrekking tot het annuleren en omruilen van uw kaartjes.

Ons streven is altijd om ook het drankje na afloop door te laten gaan. Aangezien het lastig is om al het publiek een ‘vaste plek’ te geven, is het voor ons helaas niet altijd meer toegestaan. We zullen altijd naar mogelijkheden kijken waarin we u toch iets kunnen aanbieden.

Onze organisatie

Wij zijn een klein team met een enorme hands-on mentaliteit. Wij werken vanaf kantoor, thuis of op locatie en organiseren (bijna) alles voor onze concerten geheel zelf. Waar mogelijk zijn we bij onze eigen concerten aanwezig. We zijn betrokken en hanteren korte lijnen, we zijn flexibel en gedreven. Wij staan onze bezoekers graag te woord.

Bij vragen, opmerkingen, klachten of andere zaken kunt u een mail sturen naar info@sinfoniarotterdam.nl.  In weken dat wij geen concert geven, mag u binnen twee werkdagen een reactie verwachten.

Dit kan op vele manieren en waarderen wij zeer. Op onze website onder het kopje ‘Steun ons’ kunt u meer lezen over onze sponsors, vriend van het orkest worden of andere manieren om te doneren.

Wij hebben in de loop der tijd een mooie trouwe groep Sinfonia Rotterdam Vrienden opgebouwd. Op onze website leest u er meer over.

Op onze website onder het kopje ‘Steun ons’ leest u meer informatie over de Sinfonia Club.

Onze musici zijn allemaal freelance professionals. Velen werken al jarenlang bij ons en zullen dan ook voor u een bekend gezicht zijn. Ook hebben wij jaarlijks een aantal programma’s waarin we studenten de mogelijkheid geven ervaring op te doen binnen ons orkest. Een overzicht van onze musici staat op onze website.

Jazeker! Wij werken met een vaste groep van vrijwilligers die ons ondersteunen met onder andere de ontvangst bij de concerten. Van hen krijgt u bijvoorbeeld een programmaboekje. Zij zijn onze hosts.

Op dit moment hebben we ruim voldoende hosts.  Onze stagemanager kan ter plekke bij de opbouw/afbouw van podia en opstelling altijd hulp gebruiken.

Heeft u interesse om vrijwilliger te worden bij ons orkest? Stuur dan een mail naar info@sinfoniarotterdam.nl.

Wij hebben binnen het orkest een grote groep vaste spelers, maar staan altijd open voor een nieuwe kennismaking. Stuur uw CV met motivatiebrief naar info@sinfoniarotterdam.nl. Heeft u interesse in werken bij onze organisatie; kijk dan op onze website of er vacatures zijn.

Concerten

Wij treden op in Nederland, Europa en ver daarbuiten. Onze vaste concertlocaties zijn de Doelen en het Wereldmuseum in Rotterdam en in Den Haag de Nieuwe Kerk en Amare.

Over het algemeen duren onze concerten ongeveer 75 minuten.

In principe zijn er bij onze concerten geen pauzes. Er kunnen altijd uitzonderingen zijn; bijvoorbeeld vanwege een grote verandering in de opstelling, als er zeer lange intensieve stukken gespeeld worden of op verzoek van de locatie waar wij optreden.

Ons streven is dit concert ieder jaar te geven. Op een mooie locatie, aan het water in Rotterdam. Waar mogelijk blijft dit een gratis openlucht event. Hierbij zijn we altijd afhankelijk van onder andere vergunningen en sponsoren.

Deze organiseren we zo vaak als mogelijk is. Dit is altijd afhankelijk van het beschikbare budget en een passende ruimte om op te treden. Heeft u een grote ruimte hiervoor beschikbaar; benader ons gerust!

Wij staat altijd open voor uw suggesties en ideeën voor een geschikte ruimte waar we ook publiek kunnen en mogen ontvangen. Ideeën kunt u mailen naar: info@sinfoniarotterdam.nl.

Deze concerten zijn speciaal voor kinderen, hun ouders, verzorgers, opa’s en oma’s. Laat uw (klein-) kinderen op een laagdrempelige manier kennis maken met klassieke muziek.

Kinderen zitten tussen de musici en een verhalenverteller neemt de kinderen mee in het verhaal van de muziek. Soms mogen kinderen zelfs even op het podium komen. Familieconcerten duren ongeveer een uur.

U krijgt de gelegenheid om na het eerste stuk, bij applaus, alsnog de zaal in te gaan. Er staan medewerkers klaar om u te begeleiden. Wanneer er geen gelegenheid (meer) is, is het helaas niet meer toegestaan de zaal te betreden. Dit, omdat het zeer storend is voor zowel musici als het publiek.

Komt u onverhoopt te laat en kunt u de zaal niet meer in, dan geven wij geen geld terug op de gekochte kaarten. Wij vragen al onze bezoekers dan ook ruim op tijd aanwezig te zijn om zo ongemakkelijke situaties te voorkomen.

Jazeker. Onze vaste klanten krijgen in 2022 een bericht van ons met de vraag of zij de brochure per post of digitaal willen ontvangen. Dit doen wij om zo ook ons steentje bij te dragen aan een duurzamere samenleving. Wilt u een brochure ontvangen? Stuur dan een mail naar info@sinfoniarotterdam.nl. Geef daarbij aan of u de brochure per post of digitaal wenst te ontvangen. Gaat uw voorkeur uit naar ontvangst per post, stuurt u ons dan ook uw adresgegevens.

Informatie over het nieuwe seizoen en de concerten komt jaarlijks in april op onze website. Ook staan daar de mogelijkheden voor het kopen van een abonnement. Tot slot raden wij u aan, als u zelf actief bent op social media, ons ook hier te volgen (onze social media accounts staan op www.sinfoniarotterdam.nl). Ook via die kanalen houden wij onze bezoekers op de hoogte van onze concerten.

Via deze website kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Nee, dit is niet toegestaan. Dit kan zowel het publiek als het orkest als zeer storend ervaren.  Ook vanwege publicatie-afspraken met de solisten is het niet toegestaan.

Bij openlucht concerten, lunchconcerten of pop-ups zijn we coulanter in dit beleid. Maakt u daar leuke foto’s en wilt u ze met ons delen? Mailt u dan naar: marketing@sinfoniarotterdam.nl. Wij zullen altijd de maker van de foto vermelden als wij gebruik maken van een foto.

Tenzij het door onze organisatie wordt aangeboden is het niet toegestaan te eten en drinken tijdens het concert.

Kaartverkoop

Jazeker. Elk concert-seizoen kan u een abonnement bij ons kopen.

Jazeker. Ons kaartsysteem stuurt u kaarten toe van 1 locatie. Het kan zijn dat u voor de andere locatie later uw kaarten ontvangt. Dit staat dan in de bevestigingsmail die u na het plaatsen van de bestelling heeft ontvangen.

Uw kaartjes komen binnen per mail vanuit YourTicketProvider. Heeft u niets ontvangen, controleer dan de spamfolder van uw e-mail. Staan de kaartjes daar niet, stuurt u dan een mail naar res@sinfoniarotterdam.nl. Dan maken we uw bestelling zo spoedig mogelijk alsnog in orde.

Dat kan. Houd onze website en nieuwsbrief in de gaten voor de start van onze losse verkoop.

Ga naar onze website, naar ‘Alle concerten’ – hier kunt u eenvoudig uw kaartje bestellen.

Dan kunt u altijd met ons bellen of mailen (res@sinfoniarotterdam.nl of 06 52 33 13 07) om uw bestelling door te geven. U kunt het betreffende bedrag aan ons overmaken. De kaarten zullen dan voor u klaar liggen aan de balie bij het betreffende concert naar keuze.

In al onze zalen zijn ook rolstoelplaatsen, zo niet dan zijn deze te creëren. U kunt uw bestelling online plaatsen en zelf rolstoelplaatsen kiezen. Of stuurt u na uw bestelling een e-mail naar res@sinfoniarotterdam.nl, dan maken wij het voor u in orde.

Kinderen vanaf vier jaar zijn bij alle concerten welkom. Ons tarief is tot en met 26 jaar zeer voordelig; slechts 10 euro per kaartje.

U ontvangt deze direct na uw bestelling. Als er binnen uw abonnement bijzonderheden of uitzonderingen zijn (zoals een andere locatie), dan kan het zijn dat u uw tickets voor die betreffende concerten later per e-mail aan u gestuurd worden.

Heeft u kaarten gekocht, maar kunt u onverwacht niet komen,  dan kan u tot maximaal 7 dagen van tevoren uw kaarten omruilen voor een ander concert binnen onze serie. Kan u helemaal niet komen, dan mag u de kaarten wel overdragen aan een ander of zelf aanbieden via TicketSwap (https://www.ticketswap.nl). Wij geven geen geld terug op gekochte kaarten, omruilen van de kaarten voor een ander concert kan wel.

Voor het omruilen van de kaarten betaalt u 3,50 euro administratiekosten plus het eventuele verschil in kaartprijs.

A: Via onderstaande link kunt u uw kaarten weer opvragen.

https://www.yourticketprovider.nl/ticketopvragen

Ook is er op de achtergrond automatisch een account voor u aangemaakt. Via https://www.yourticketprovider.nl/login kunt u het e-mailadres invullen waar de kaarten mee zijn gekocht en een nieuw wachtwoord aanvragen. Als u daarmee inlogt komt u in een dashboard met alle kaarten waar u ze kan downloaden of personaliseren. Hier kunt u ook een overzicht downloaden van de kosten.

Dit is niet nodig, u kunt ze op uw telefoon laten scannen. Uiteraard mag en kan het ook gewoon vanaf een print.

Van belang is dat u eerst de kortingscode invoert en op ‘Pas korting toe’ klikt. Dan gaat het bedrag omlaag en kunt u verder met bestellen op de normale manier.

Als de plaatsen naast u nog vrij zijn dan kan dit uiteraard nog. Dit kunt u zelf zien op de site waar u de kaarten koopt.

Zijn er geen plaatsen meer naast elkaar beschikbaar? Stuur dan een mail naar res@sinfoniarotterdam.nl. Dan kunnen wij misschien uw hele gezelschap nieuwe plaatsen toekennen zodat u toch bij elkaar kunt zitten. Voor deze service brengen wij u 3,50 administratiekosten plus het eventuele verschil in kaartprijs in rekening.

Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Stuur uw vraag dan naar: res@sinfoniarotterdam.nl. Wij streven ernaar binnen twee werkdagen te reageren op uw mail. In de weken dat wij een concert hebben, kan een reactie iets langer op zich laten wachten. Wij vragen uw begrip hiervoor.